7 Oktober Dag 16 Cahuita - Boccas del Torro ( Panama )

9 oktober 2014 - Bocas del Toro, Panama

Hola

Om 7.00 uur zitten we al aan het ontbijt, rond half acht worden we opgehaald met een busje dat ons naar de grens overgang zal brengen. We gaan namelijk met 6 personen door naar Panama.Na een goed uur rijden komen we aan bij de grensovergang. Eerst moeten we bij een standje vertrekbelasting betalen 7 Dollar,dan moeten we met het bonnetje weer naar een ander loket een uitreisstempel in het paspoor laten plaatsen. Dan moeten we met de kofers een lange, hoge brug over, die is voorzien van oude spoorbielzen, die hier en daar verrot zijn. Als we eindelijk de brug over zijn moeten we weer een sticker kopen van 3 Dollar, die in het paspoort wordt geplakt. Daar wacht al de chauffeur die ons verder rijdt op ons, hij doet de bagage al in het busje, maa moeen weer naar een ander loket een entree stempel halen in ons paspoort. We hebben geluk gehad en zijn al met all maar drie kwartier bezig geweest met de oversteek, een beetje pech en het duurt makkelijk 2 uur. We rijden met het busje zo'n drie kwartier naar een kleine haven, daar gaat alle bagage en wij zelf aan boord en varen we een half uur naar Isla Colon. We verblijven in de provincie Boccas del Torro. 2 personen gaan naar Isla Colon en met 4 personen gaan we naar Isla Carenero. Carenero is een klein Caribisch eilandje tegenover het hoofdeiland Isla Colon. Het is er echt een paradijs. We ziiten er in B&B Tierra Verde, eenvoudige maar wel hele leuke kamers met uitzicht op zee. We trekken snel zwemkleding aan en gaan het eilandje verkennen, na een paar minuten lopen komen we aan bij Bibi's, een leuk restaurantje met het terras op palen boven de zee, hier gaan we heerlijk zitten lunchen. Na de lunch lopen we het halve eiland rond en weer terug, onderweg blijven we even op het srandje en zwemmen lekker in de zee. Terug op de kamer maken we een kopje koffie en drinken dat op ons balkon. De regen komt ondertussen met bakken uit de lucht. Nadat we zijn gedoucht hebben we afgesproken om 7 uur n de loby. We nemen de watertaxi naar de overkant naar Colon, waar de andere 2 ons opwachten. We boeken met zijn zessen een privé boottour voor morgen. En gaan dan lekker dineren, later nemen we de watertaxi weer terug, en gaan lekker slapen.

Groetjes Hein en Monique
Van reisblog naar fotoboek