Dag 20 Kaapstad

3 oktober 2015 - Cape Town, Zuid-Afrika

Vandaag im 6.30 opstaan, om 7 uur ontbijt. en om 7.30 vertrek. We gaan naar de tafelberg, het is mooi helder weer, dus er is geen tafelkleed op de berg. We zijn er om 8 uur en staan als eerste in de rij, om half 9 begint de kabelbaan te rijden. Bij het omhoog gaan draait de bodem een rondje zodat je van alle kanten van het uitzicht kunt genieten, er ziiten denk ik ongeveer 70 mensen in 1 cabine. Boven heb je een prachtig uitzicht over Kaapstad en Robbeneiland. We maken een hele wandeling op de berg, zodat we ook het uitzicht aan de andere kant van de berg kunnen genieten. Om 9.45 gaan we weer naar beneden, waar Herman staat te wachten met de bus. We gaan naar het centrum. Eerst lopen we even over de Green Market { een souveniersmarkt }, dan bezoeken we de katedraal, en daarna door de stads Botanische tuin. Buiten de tuin staat de bus weer en gaan we naar het kasteel {fort}, hier vind om 12 uur de sleutelwisseling plaats, een leuke ceremonie. We kijken nog even in het museum van het kasteel, en gaan dan weer terug naar de bus. Nu worden we bij het V&A {Victoria&Albert} Waterfront gedropt. Tjitte maakt ons een beetje wegwijs en dan hebben we tot 2.45 tot om te lunchen of rond te slenteren, wij gaan naar een terrasje heerlijk in de zon en op het pleintje speelt een Afrikaans Stylo Band, perfect dus. Na de lunch slenteren we naar de Klokkentoren waar we om 14.45 hebben afgesproken. Aan de andere kant van de toren vertrekt de boot naar Robbeneiland, de overtocht duurt 45 minuten. Als we aankomen staan bussen met gidsen je op te wachten, en krijg je eerst een eilandtour met uitleg. Dan als laatste stoppen we bij de gevangenis, waar een exgevangene als gids de rondleiding doet, je wordt toch een beetje stil als je het allemaal ziet. In cel 7 zat Nelson Mandela. Na de rondleiding moeten we weer vlug naar de boot. Dit keer een zeer snelle boot, in 20 minuten staan we weer aan wal. Daar staat Tjitte ons op te wachten, we gaan naar een leuk resraurant in het V&A waterfront, Bukara,het eten is weer heerlijk. Na het eten ;open we samen met Tjite terug naar het hotel, bijna 3 km. He was een lange maar zeer leuke dag, dus moe maar voldaan naar bed.

Groetjes Hein en Monique