8 Oktober Dag 17 Carenero Bocas del Torro

10 oktober 2014 - Bocas del Toro, Panama

Buenas dias

Na een sober ontbijtje nemen we de boottaxi naar het hoofdeiland, Colon, hier hebben we afgesproken bij mekaar te komen om onze boottocht te gaan maken. Om 9.00 uur varen we uit, als eerste varen we naar Dolphin Bay, waar we dolfijnen gaan spotten. We zien veel dolfijnen, super mooi om te zien, we proberen ze te fotograveren. Na een uurtje tussen de dolfijnen te hebben gevaren, varen we verder. We varen langs prachtige mangrovebossen. Dan leggen we aan bij een plaatselijk restaurantje, waar we heerlijk fruitsap drinken, en het eten voor de lunche al bestellen. Dan varen we verder naar Zappatilla, een prachtig onbewoond eiland dat een NP is. we betalen, en lopen over het eiland, daarna gaan we nog ff de zee in. We gaan weer richting restaurant, maar onderweg stoppen we om te snorkelen, het water is helder en we zien mooie vissen voorbij komen. Dan is het tijd voor onze lunche. Na de lunche staat Red Frog beach op het programma, we lopen over het eilandje op zoek naar de rode kikker met zwarte stippen. wij vinden hem niet en besluiten even de zee in te gaan om met de golven te spelen. Als we weer terug komen bij ons bootje komen en de kapitein hoord dat we de kikker niet hebben gevonden gaat hij met ons mee, en ja hoor na een paar minuten heeft hij er een gevonden. Het is ondertussen al 16.30 uur en we varen terug. Het was een prachtige tour waar we weer veel hebben gezien en van hebben genoten. Als we koffie drinken op ons balkon begint het te stortregenen en te onweren. We douchen ondertussen en wachten tot het wat minder regent, we gaan naar de steiger en zwaaien met ons lampje, maar we worden niet gezien en kunnen dus niet naar de overkant, dus we besluiten op ons eigen eiland te gaan eten. We komen bij een gezellig terras en nemen plaats. We bestellen allebei een steak die super lekker is. We wandelen weer terug naar ons hotel en vallen moe maar voldaan in slaap

Buenas Noches