5 Oktober dag 14 Tortuguero

7 oktober 2014

Goedemorgen

We zouden vandaag om 5 uur naar het strand gaan om schildpadden te spotten, maar het regende zo hard dat we niet zijn gegaan. Om 6uur staat de hele groep klaar voor een boottocht door het NP Tortuguero, maar het regent ook nu weer zo hard dat we niet gaan. We gaan eerst ontbijten en proberen om 8 uur nog eens te gaan. Om 8uur is het droog en we gaan aan boord, maar 15 minuten begint het zo te regenen dat er wordt besloten om te keren en het later nog eens te proberen. Liesbeth neemt met de Panama gangers de reispapieren door en geeft nog uitleg over de grensovergang naar Panama en geeft nog wat nutige tips. Daarna gaan we maar een potje kaarten, het blijft regenen. Na de lunch, om 14.00 uur gaan weer voor de boottocht, maar net op dat moment komt er een stortbui. Dan maar een potje biljarten. Om 15.00 uur gaan we weer voor de boottocht. Het regent nog wel maar niet zo hard. er wordt besloten gewoon te gaan, dan maar met poncho's aan en geen foto's, later wordt het droog en kunnen we alsnog foto' s maken. Het is echt zo mooi, zo'n mooie natuur. Je zit echt op een riviertje in de jungle, we spotten voornamelijk vogels. Als we om 17.30 uur terug zijn gaan we nog ff naar het strand en daarna zitten we samen met Bart en Tamara, met wie we het zitje delen, lekker aan de borrel. We moeten ons zelfs haasten met douchen, want om 19.30 uur gaan we eten, ons laatste avondmaal met de hele groep. Na het eten bedanken we Liesbeth voor haar fantatische begeleiding van onze vakentie met een fooi. Daarna drinken we met de hele groep nog een cocktail in de bar en dan is het weer bedtijd.

Goedenacht