4 Oktober Dag 13 Sarapiqui - Tortuguero

7 oktober 2014

Buenas Dias

Vandaag reizen we weer verder naar Tortuguero. We gaan al vroeg een wandeling maken en proberen nog wat dieren te spotten, we vinden niks. Om 7.00 uur zetten we de koffers voor de deur en gaan we ontbijten, om 8.00 uur vertrekken we. Onder weg stoppen we bij een bananeplantage, en na 2.30 uur rijden komen we aan bij een kleine haven, we moeten met een bootje verder, dat is namelijk de enige manier om in Tortuguero te komen. Nadat de koffers zijn overgeladen en we afscheid hebben genomen van Gorge gaan aan boord van ons bootje. Na een uurb varen komen we aan in Tortuguero dorp, we gaan aan wal en bekijken het dorp, je ziiet aan alles dat je in de Caribién bent.Tortuguero is een smal dorp met aan en kant het kanaal en aan de andere kant de Caribische zee. We gaan weer aan boord en varen verder, na een half uur varn komen we aan bijj onze lodge, Turtle Beache Lodge. Als de kamer zjn verdeeld en de koffers naar de kamers zin gebracht is het tijd om te lunchen. Na de lunche kan iedereen zijn eigen plan trekken. Wij gaan de tuin van de lodge verkennen en proberen nog wat dieren te spotten. Als eerste komen we meteen bij de huisje al de slingeraajes tegen. Als we verder lopen komen we o.a. kleine rode gifftige kikkertjes, de Jezus Christ lizard, hagedisjes, leguanen, vlinders en prachtige vogels tegen. Na de wandeling nemen we nog een frisse duik in het zwembad. om 17.00 uur gaan we nog ff het strand op en proberen een schildpad te spotten, wat zeer zeldzaam is. Tussen 18.00 uur en 5.00 uur mag je niet op het strand komen , tenzijdat je een tour boekt. Na een frisse douche gaan we dineren en weer op tijd naar bed.

Buenas Noches.