3 Oktober Dag 12 Manuel Antonio - Sarapiqui

6 oktober 2014

Hoy hoy

Vanochtend al vroeg aan het ontbijt, 6.30 uur. We worden namelijk om 7.00 uur opgehaald voor de Canopy Tour.Iedereen vind het toch wel min of meer spannend. Na een half uur rijden komen we aan op de plaats van bestemming. Iedereen wordt van een tuigje, helm, handschoenen en katrol voorzien. Dan lopen we een tijdje omhoog en komen we uit op hert punt waar alles duidelijk wordt uitgelegd door Yves, een belg die daar begeleider is. En dan gaan we aan eerste line, de zenuwen gieren door mijn lijf, maar ik ga toch, het eerste monent denk je het is eng, maar dan voel je dat je heel veilig aan de kabel hangt. De tweede line gaat al heel ontspannen en daarna is het alleen nog maar vet, cool, gaaf. Er zijn 10 lines, de eerst 4 zijn korte lines om te wennen, en daarrna komen de langere lines, SUPERGAAF. Na de 10 lines heb je de keus of nog 1 lines, of een stukje abseilen en dan de Tarzanswing. We zetten door en gaan voor het abseilen en de tarzanswing. De sprong vond ik zelf wel akelig maar daarna als je aan het touw heen en weer zweeft is echt gaaf. We zijn weer op de plaats van aankomst en worden weer bevrijd van het tuigje en helm, kunnen sap en fruit pakken, en nog een CD met foto's kopen. Dan worden we weer naar het hotel gebracht, waar we ons douchen en omkleden. Dan begint onze lange bustocht naar Sarapiqui. Na een dik uur stoppen we bij een winkel centrum waar we kunnen pinnen, iets eten {wij een pizza}, en naar de winkel iets te drinken en wat lekkers kunnen kopen. We rijden weer verder, dwars door San Jose wat door de drukte een beetje oponthoud met zich meebrengt. Om 5 uur maken we nog een korte stop om een fruitsap te drinken en te plassen, en dan nog een uur door rijden. Om half 7 komen we aan op onze lodge, Ara Ambiqau. Voor dat we een sleutwl hebben spotten we al de eerste kikker. We brengen de koffers naar de kamer kleden ons om en gaan nog ff kikkertjes spotten. Om half 8 gaan we eten, weer lekker een spies van varkensvlees met een BBQ saus. Na het eten nog ff kikkers spotten en dan lekker het bed in, morgen reizen we weer verder.

Groetjes.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade