2 Oktober Dag 11 Manuel Antonio

4 oktober 2014 - Sarapiquí, Costa Rica

Hola

Vandaag een spannende dag we gaan walvissen spotten. Na het ontbijt vertrekken we per bus naar de haven. Daar stappen we aan boord van en driepinter, buiten onze groep zijn er nog 2 spaanse toeristen aan boord. We varen uit en na nog geen 10 minuten varen spotten we de eerste walvis, het is een jong. Niet veel later zien we ook de moeder. WOW wat is dat sjiek, kippevel moment. Dan opeens zien iets wat niet veel mensen zullen zien een zeldzaamheid, eerst springt het jong boven het water uit en niet veel later de moeder en dan het jong nog een keer. Iedereen is ontroerd en aangedaan zoiets machtigs te hebben gezien, het blijft dan ook het gesprek van de dag en de dag kan niet meer stuk. We blijven nog een tijdje de walvissen volgen en dan zijn ze weg. Later wordt het anker uitgegooit om te snorkelen, we zien een paar mooie vissen, maar het water is erg troebel, dus veel wordt er ook niet gezien. Er wordt nog wat in het water gesprongen en van de glijbaan afgegaan, als iedereen weer aan boord is gaan we eten, rijst, groente met vis of kip, super lekker. Na de lunche varen we weer rustig onder het genot van een drankje naar de haven. De bus staat al klaar om ons op te halen. Somige stappen uit bij het hotel andere rijden door naar het dorp om naar het NP te gaan. wij stappen bij het hotel uit, kleden ons om en gaan dan een wandeling maken in de tuin van het hotel. Het is een klein park waar je het jungle gevoel krijgt, wij zien bijna geen dieren en hebben het rondje vrij snel gelopen. Dan maar weer omkleden en naar het zwembad gegaan daar zijn er ondertussen al meer van onse groep. Laer lekker gaan douchen en aan het reisblog gewerkt. Om 19.00 uur komen degene die mee willen weer samen om te gaan eten. We gaan naar het BBQ restaurant, El Cantina, iets verder naar beneden lopen. We eten hier ook weer superlekker, en na een geslaaagde avond keren we weer terug naar het hotel.

Groetjes Hein en Monique