Dag 6 Kruger National Park

22 september 2015 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Vandaag gaat het dan gebeuren, op zoek naar de BIG 5. Om 5 uur opstaan om half 6 ontbijten en om 6 uur stappen we in de 4wd Jeeps. Vanaf de lodge is het maar een klein stukje rijden naar de gate van het park, de gids/chauffeur meld ons aan, en dan kunnen we beginnen met dieren spotten. Al snel zien we de eerste Impala`s, wrattenzwijnen en dan zijn we de eerste van de Big 5 de Buffels en niet veel later zien we de eerste Giraffen, en net voor de koffie stop zien we de eerste olifant,wel nog redelijk ver weg, maar we hebben hem op foto. Na de koffiestop zien we een groepje wilde honden langs de weg uitbuiken, de gids zegt dat dit best wel bijzonder is, want de wilde honden laten zich niet snel zien. Ook zien we eem Hyena weg vluchten, helaas geen duidelijk foto. we zien verder koedoe`s, Gnoe`s, Zebra s nog meer giraffen en olifanten enn dan zien een Neushoorn, dat is dus drie van de vijf niet veel later zien we een groepje leeuwen liggen , die een aanval op een kudde Impala s voorbereiden, iedereen is helemaal in zijn nopjes dat we vier van de vijf gespot hebbben, nu alleen nog het Luipaard. En ja hoor het geluk is helemaal met ons er staan al een paar auto s stil, en als we goed kijken zien we een Luipaard door het hoge gras sluipen, het zijn er zelfs twee want we zien ze een wrattenzwijn aanvallen, van andere mensen horen we dat het gelukt was, maar het gaat allemaal zo snel dat we geen foto s ervan konden maken, wel heeft iemand van de groep een stukje film. En zo hebben we dus voor de lunch de Big 5 al gezien, en dit is best bijzonder. We zien een boom half over de weg hangen, en rijden voorzichtig erlangs, achter de boom staat een grote mannetjes olifant lang de weg, wat een machtig indrukwekkend beest. De lunch is op een open plaats wel afgeschermd van de dieren, het is heerlijke picknick met braai, bbq bij ons. Iedereen is door en door koud van op de open jeeps, dus een warm stuk vlees gaat er wel in, er zijn salades, broodjes, kip en boerenworst, heerlijk. Na de luch gaan we weer verder en zien weer veel dieren en antilopen. Om 4 uur zijn we terug bij de lodge waar we nog even snel naar de Nijlpaarden kijken en dan snel naar ons tent huisje voor een warme kop koffie en een hete douche. S avond eten we weer in het restaurant van de lodge mee van het buffet. Na nog een uurtje napraten gaat iedereen op tijd naar de tent, want het was alweer en lange en zeer indrukwekkende dag.
Dit zijn de dieren die we zagen:
Buffels Olifanten
Zebra Gnoe
Nyala Koedoe
Waterbok Impala
Steenbok Dwergmangoest
en dan nog heel veel verschillende vogels.

Groetjes Hein en Monique.

1. Kelly:
    22 september 2015
    Ruig, zijn benieuwd naar de fotos!!