Dag 7 KNP- Swziland

22 september 2015 - Durban, Zuid-Afrika

Vandaag moeten we om 4.45 uur opstaan, om 5.15 uur hebben we tijd voor een kopje koffie en een klein ontbijtje en om 5.30 gaan we een Bushwalk doen.Je loopt dan met 2 rangers met geladen geweren achter elkaar door het KNP. Er wordt vanalles uitgelegd over de sporen die je kunt zien, bijv, pootafdrukken, poep en aan de bomen en struiken. Best wel spannend om zo te lopen in een park waar je gisteren nog de Big 5 spotte. We moeten muisstil achter elkaar blijven lopen en tenallertijden bij elkaar blijven. We dachten geen dieren te zien, maar we zagen toch al vrij snel een paar Zebra`s staan, en een stuk verder een groepje Gnoe`s [wilde beesten]. En weer een stuk verder een kudde buffels, ze beginnen te rennen en het geluid is zeer indrukwekkend. Als laatste lopen we naar de waterhole bij de lodge en kijken nu vanaf de andere kant, vanuit het park, naar de Nijlpaarden. Rond 8 uur zijn we weer terug bij de lodge, maken ons klaar en zetten de koffers buiten en gaan dan ontbijten. Daarna vertrekken we richting Swaziland, onderweg miezerd het de hele tijd. We stoppen als eerste bij een winkelcentrum waar gepint kan worden, en waar we iets voor de lunch kopen wat we dan later onderweg inde bus kunnen opeten. We drinken nog een kopje koffie en gaan dan weer verder. De volgende stop is bij een brug over de rivier de Swazi. Vanaf de brug zien we Nijlpaarden, Krokodillen en veel verschillende vogels, we zien zelfs in de verte Olifanten staan. Daarna rijden we naar de grensovergang naar Swaziland. Eerst moeten we het grenskantoor van Zuid Afrika in, waar we een uitreisstempel in ons paspoort krijgen, dan moeten we zo`n 200 m lopen naar het grenskantoor van Swaziland waar we een toegangs stempel in het paspoort krijgen. Dan is het nog meer dan 2 uur rijden naar de lodge, die ligt een behoorlijk stuk van de bewoonde wereld. De bus kan niet helemaal doorrijden tot aan de lodge, omdat de paden te glad zijn door de regen. We worden aan een toegang hek opgehaald door terreinwagen en naar onze nachtverblijf gebracht. Dit zijn Beehives een soort bijenkorven, heel leuk. Je moet bukken om binnen te komen, maar van binnen zijn ze ruim er zijn 2 eenpersoonsbedden en 1 tweepersoonsbed. Er is een aparte aangebouwde Badkamer. Ook dit is weer een hele leuke Lodge. We gaan om 19.00 uur eten en daarna op tijd naar bed, want het was weer een lange vermoeiende dag. Morgen reizen we weer verder en verlaten we Swaziland weer.

Groetjes Hein en Monique