Dag 4 Van Johannesburg naar Ohrigstad

17 september 2015 - Ohrigstad, Zuid-Afrika

Om 7 uur koffers buiten zetten, dan weer een heerlijk ontbijt en om 7.30 uur vertrekken we. Het wordt deze dag een reisdag van 401 km. Het is een prachtige route via de plaatjes Witbank, Middelburg en Dullstroom naat Ohrigstad. Het landschap vananderd van het stadse naar het weidse met prachtige vergezichten. We stoppen geregeld voor koffie en toiletbezoek en in Dullstroom hebben we de lunchstop. Het is een leuk dorp met heel veel restautantjes. Wij kiezen voor Harry`s pancakes, een prima keus we hadden ieder een heerlijke hartige pancake Hein met Dutch Bacon en Monique Chicken muchroom. Na de lunch moeten we nog 2 uur rijden naar Ohrigstad. Tegen half 4 komen we aan bij Hannah Lodge, een lodge in een prive reservaat. Er staan allemaal huisjes gebouwd tegen een heuvel op met een super uitzicht over het reservaat. Na een welkomsdrankje krijgen we de sleutel en kunnen we ons klaarmaken voor de eerste open 4wd Gamedrive om 16.30 uur. Al snel zien we de eerste dieren, we zien struisvogels, Impala `s, wrattenzwijntjes, springbokjes en Gemsbokken. De chauffeur tevens gids legt veel uit over de bomen en dieren in het reservaat. Rond 18.oo uur zijn we weer terug bij de lodge waar de een stukje lopen en nog wat dieren spotten. Dan gaan we met een groepje een apperatiefje drinken in de bar sommige proberen een springbokje, Creme de mint met Amarula, heerlijk. Om 19.30 hebben we een echt afrikaans welkoms diner, we drinken daarna nog een drankje in de bar en gaan dan terug naar ons huisje, waar we na een heerlijke douche lekker het bed in duiken, want het was alweer een lange dag met veel nieuwe indrukken.

Groetjes Hein en Monique

1. Kelly:
    17 september 2015
    Leuk!! ben benieuwd naar de rest v/d verhalen! xxx
  2. Steve Shanna en buzzy:
    18 september 2015
    Whahaha sommige dronken een springbokje! Haha! Zuid Afrika heeft nu geen drank meer over!! Hele mooie en leuke verhalen! Is t eten ook lekker? Of zijn de kruiden daar minder als
    Hier?
    Hoe smaakt het Afrikaanse bier?
    Heel veel plezier Steve en Shanna xxx