Dag 9 Hluhluwe

23 september 2015 - Durban, Zuid-Afrika

Om 4.45 uur opstaan, om 5.15 ontbijten en om 5.30 vertrekken. We moeten eerst met de bus een uur rijden tot aan het natuurpark Hluhluwe, Daar stappen we weer over id 4 wd terreinwagen om een Gamedrive in het park te doen. Het is een prachtig heuvelachtig gebied, maar door de wind spotten we niet zoveel dieren. Wel een grote kudde Buffels die voor onze wagen de weg oversteken, heel indrukwekkend, vooral als ze je recht aankijken. Na de koffiepauze zien we nog een neushoorn met een ouder jong en een heel klein jong. Maar het zijn voornammelijk de vergezichten waar we het vandaag van moeten hebben.Op een open plaats hebben we de lunch, een echte Afrikaanse Braai [bbq]. Na de braai gaan we al spottend terug naar de uitgang, daar staat Herman al klaar met de bus, en brengt hij ons terug naar de lodge. Daar kunnen we een uurtje relaxen en dan is het tijd voor een Bushwalk over het terrein. Met de Ranger, met geweer, vertrekken we voor een mooie wandeling. De Ranger vertelt veel met vol passie, waardoor alles zeer intersant is. We gaan kijken in het Nyala kamp, waar de dieren bij worden gevoerd, want door de droogte hier is er te weinig voer voor de dieren.We sluiten de wandeling af met een Springbokje en een certificaat. Na het douchen verzamelen we ons weer rond het kampvuur met een aperatiefje, en daarna volgdt alweer een overheerlijk diner. Iedereen gaat moe, maar voldaan naar bed.

Groetjes Hein en Monique