Dag 16 Port Elizabeth - Knysna

29 september 2015 - Knysna, Zuid-Afrika

Om 7 uur ontbijten, om 7.30 uur vertrekken we. We rijden naar het stadscentrum, en gaan lopens verder, we lopen over het stadsplein naar een hoger gelegen plein, waar om 8 uur de ceremonie van het vlag hijzen begint. We rijden de tuinroute, een mooie route met groene bossen, spectaculaire kliffen en mooi witte zandstranden. Als eerste stoppen we bij een brug. Vanaf de brug heb je een prachtig zicht op de kloven. We drinken koffie en kopen broodjes voor de lunch, dan gaan we weer verder. We gaan naar Tsitsikamma National Park, een prachtig park waar de Storms Rivier in zee uitmondt.Je kunt er prachtig wandelen, er zijn hangbruggen waar je overheen kunt lopen. De golven slaan hard tegen de kliffen, het is er prachtig. We wandelen met een groepje tot over de grote hangbrug en eten daar ons broodje op de rotsen zittend. Samen met Tjitte lopen we naar het hoogste uitkijkpunt, 35 minuten flink klimmen, we zijn alledrie blij als we er zijn. Maar we moeten meteen weer aan de terugweg beginnen, want de rest van de groep wacht beneden. Daarna rijden we weer verder richting Knysna. We stoppen nog een keer , bij de hoogste Bungee Jump brug. Je kunt hier een sprong maken van 216 meter, vanaf de brug de kloof in. Iets voor de echte waaghalsen. We komen rond half 6 aan bij de lodge Knysna Hollow Country Estate. We eten in het restaurant van de lodge Ala Carte. Heerlijke Butternutsupp en een heerlijke tagliatelle kiezen we, voor een nagerecht is geen plaats meer. en dan weer heerlijk slapen.

Groetjes Hein en Monique