Dag 15 Wild Coast - Port Elizabeth

28 september 2015 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Vandaag moeten er weer flink wat kilometers worden afgelegd, ongeveer 400 km. Om 7 uur ontbijten, en om 7.30 vertrekken we. Onze eerste stop is maar een zeer korte plasstop, een klein uurtje later stoppen we weer in East Londen, waar we koffie drinken bij de Wimpy. Dan rijden we weer snel door tot Port Alfred, waar we stoppen bij een groot winkelcentrum. Hier kunnen we plassen, pinnen en kan iedereen zijn lunch kopen bij de SuperSpar, wij kiezen voor lekkere broodjes en een stuk kaas. Weer onderweg lunchen we in de bus. We gaan nog een niet geplande excursie doen, we kunnen nl. nog naar Addo elephant Park. 15 van de 17 mensen gaan hien nog een Sunset Gamedrive doen. Net voordat we bij het park aankomen zien Thirza en ik leeuwen vanuit de bus in de verte, de bus stop en draait, en ja hoor we hadden gelijk, we zien twee mannetjes leeuwen liggen. Snel uit de bus en foto`s maken. Onze dag kan al niet meer stuk. Na half 4 komen we aan in het park, kijken wat rond, kopen nog een souvenier, en om half 5 vertrekken we voor een twee uur durende Gamedrive. We zien al snel verschillende Antilopen, waaronder de Impala en de Kudu. Niet veel later komen we een groepje Meerkatten [ stokstaartjes ] tegen, deze geinige dieren hadden we nog niet gezien. De ranger stopt en komt de auto in met in zijn hand een mestkever, deze is groter, dan die we Hluhluwe hadden gezien, deze kan ook niet vliegen. dan rijd de ranger verder. Na een tijdje zien we weer de Leeuwen die we vanaf de grote weg hadden gezien, nu dus van dichtbij, de ranger rijdt tot drie meter afstand, en stop op verschillende posities, we kunnen prachtige foto`s maken. Later zien we ook nog Mangoest. Dan rijdt de ranger door naar een open plaats, waar we uitstappen en snacks en een drankje bij de ondergaande zon nuttigen. Als het donker is ziet de ranger een stukje verder Olifanten, snel word alles ingepakt en ingestapt en rijden we naar de plek. We rijden tot bij de kudde Olifanten, prachtig, we proberen mooie foto`s te maken. Het is al 7 uur als we het park uitrijden, weer een zeer geslaagde Gamedrive dus. Snel plassen en dan naar de bus, Herman rijdt ons in een dik uur naar Port Elizabeth, waar in het Humewood Hotel overnachten. Omdat we geen zin in het buffeteten in het hotel hebben, gaan we met een groepje naar de Mc Donald, die naast het hotel ligt. daarna snel het bed in. Het was alweer een schitterende dag en morgen reizen we weer verder naar Knysna.

Groetjes Hein en Monique