Dag 17 Knysna

30 september 2015 - Knysna, Zuid-Afrika

Vanochtend kunnen we rustig aandoen, het grootste gedeelte van de groep is nl walvissen spotten. Om 7.30 uur gaan we rustig op ons gemak ontbijten, daarna werken we het reisverslag en de foto`s bij. Jan is ook niet met de groep mee, met z`n drieen gaan we een stuk lopen, we lopen naar het dorp en terug. Als we bijna weer bij de lodge zijn worden we voorbijgereden door de bus met de rest van de groep. Rond 11 uur rijd Herman ons een rondje in het dorp rond, en wijst ons een beetje de weg. Hij laat ons bij het waterfront uitstappen, we bekijken de winkeltjes en gaan met een groepje op een lekker terasje aan het water zitten, en lunchen hier. Om 14.15 staat Tjitte ons op te wachten en gaan we naar de aanleg plaats van de boot. We varen over het Knysna Lagoon naar Featherbed natuurpark, het park is uniek aangelegd en alleen per boot bereikbaar. Het is een prachtige omgeving, we worden naar boven gereden en vandaar wandelen we via een mooie route met prachtige uitkijkpunten naar beneden. Om 17.00 uur vertrekt de boot weer terug. Herman en Tjitte staan ons al op te wachten, en brengen ons terug naar de lodge. We gaan eerst lekker warm douchen en dan naar de bar voor een borrel. We eten weer in het restaurant van de lodge Ala Carte. Na het eten word nog even geklets en dan is iedereen toch weer toe aan het bedje.

Groetjes Hein en Monique