23 september Dag 2 San Jose - La Fortuna

25 september 2014 - San Carlos, Costa Rica

Beunos Dias

De dag begon dus vroeg zoals ik gisteren schreef. Al om half 6 zijn we met nog een reisgenoot een wandeling door het centrum gaan maken, San Jose verdient geen schoonheids prijs, maar wel leuk om er ff doorheen te lopen en te zien dat het leven in Costa Rica heel vroeg begint, iedereen was alop weg naar werk en school.
Terug in het hotel een lekker ontbijt, koffers pakken, en om 8 uur gaat de reis dan echt beginnen, we gaan naar La Fortuna. Onze eerste stop is al snel bij het kantoor van Ecole Travel, daar krijgen we uitleg over het duurzame toerisme in Costa Rica, onder genot van een lekker bakje koffie. Volgende stop is bij een klein fruit marktje, waar we weer wat mogen proeven heerlijk zoals het fruit hier smaak. Door voor een koffie en plasstop, en dan rijden we tot de lunche constant op een grote weg door een nevelwoud, echt nog ongerepte wouden die niet toegangkelijk zijn en dus puur natuur echt prachtig. De lunche vind bij een restaurant bij een brug, waar veel leguanan zitten, dus er wordt weer flink gefotograveerd. Na de lunche is het nog een half uurtje in dan koemn we aan in La Fortuna, een leuk gezellig stadje, daar gaan we met zijn allen naar de supermarkt, lopen nog ff rond en dan gaan we ons onderkomen voor vandaag opzoeken. Villas Eco Arenal is een prachtig park met uitzicht op de vulkaan Arenal, die nu in de wolken ligt, hopelijk morgen meer geluk.We krijgen een leuk huisje met een terasje en aan de achterkant een riviertje. In de tuin van het complex gaan we op zoek naar de Bleu Jeans Frog, een heel klein rood kikkertje met blauwe poten heel mooi. Om half 6 begint onze avondtour, we gaan verdeeld in twee groepen onder leiding van een gids het woud in om dieren te spotten. We zien verschillende soorten kikkertje, spinnen, reuze kakkerlakken zelf 2 slangentjes 1 is niet zo giftig de andere zeer giftig, De gids vertelde veel over hetgeen we zagen en vooral hoorden, prachtig die oerwoud geluiden, het was een zeer mooie en leerzame tour. Na de tour brengt Gorge , de chauffeur, ons naar het restaurant waar Liesbeth, onze reisleidster, al op ons zit te wachten. We eten hier heerlijk en gezellig met de hele groep, na het eten is iedereen toch wel behoorlijk moe en worden we terug gebracht naar onze Villas. Daar nog ff wat in het koffer gerommeld, camera opladen en nog ff met een glaasje wijn op ons terasje gezeten, maar al snel vallen de kleppen toe. Dus tot morgen.

Groetjes aan iedereen Hein en Monique