24 September Dag 3 La Fotuna

25 september 2014 - San Carlos, Costa Rica

Hoy Hoy

Vandaag weer vroeg wakker. Eerst het reisverslag bijgewerkt. Na een lekker douche naar buiten om foto's te maken van de vulkaan, want als je gelukt hebt zijn er s'morgens geen wolken en kun je de Arenal in zijn geheel zien, en dat geluk hebben we. De temperatuur is al vrij hoog om 6 uur, dus het beloofd een heerlijk dagje te worden. Om 7 uur gaan we ontbijten. Het gerecht wat de mensen in Costa Rica drie maal per dag eten is rijst met zwarte bonen in allerlei varianten. S'morgens heet het Gallo Pinto, een mengeling van rijst met zwarte bonen waar ze dan kaas of ei of vlees bij eten, wij hebben het geprobeerd en het is buitenverwachting wel heel lekker. Vandaag gaan we de Cáno Negro tour doen, We vertrekken om 7.45 uur met de bus, na anderhalf uur komen we aan op de plaats van bestemming. Na een koffie en plas pauze gaan we aan boord van een bootje. We varen over de Rio Frio, een rivier, om dieren te spotten. We hebben inderdaad veel dieren gezien o.a Kaaimannen, slangehalsvogel, ijsvogeltjes, brulapen. capucijnaapjes, slingeraapjes de Jezus christ lizard [kan een stuk over het water rennen vandaar zijn naam] de Morpho [een prachtige blauwe vlinder] de roze lepellaar, een schildpad witte reigers en nog veel meer, dus een zeer geslaagde tocht om dieren te spotten. Onderweg nog een lekkere picknick aan boord die bestond uit een soort nasi met kip een bonen puree een salade sausje en gefrituurde tortillas en toe lekkere sappige zoete annanas. Na de lunche varen we terug en zijn nog een slang. Bij aankomst in het haventje staat de bus al klaar om ons terug naar La Fortuna te brengen. Bij aankomst in onze vilas zijn gaan genieten van het zwembad waar we ff helemaal konden afkoelen. Dan is alweer tijd om te douchen want we hebben afgesproken om om half 7 ergens te gaan eten, dit wordt een restaurantje wat liesbeth heeft gereserveerd, waar ze lekkere ossehaas hebben. Nou we hebben inderdaad heerlijk gegeten, na het eten weer terug naar onze vilas waar we nog een glaasje wijn [Hein bier} drinken en niet al te laat moe maar voldaan gaan slapen Pura Vida

Groetjes en tot schrijfs