Dag 13 Drakensbergen - Wild Coast

26 september 2015 - Seagulls, Zuid-Afrika

Vandaag hebben we een lange reisdag van bijna 500 km. Om 6.30 uur gaan we ontbijten, en om 7.00 uur vertrekken we. Na tweeenhalf uur rijden hebben we de eerste stop, waar we kunnen pinnen en koffie drinken, dan snel weer verder. We rijden door hele leuke dorpen waar veel bedrijvigheid is, het is vrijdag, loondag, er staan lange rijen mensen bij de banken. Overal op straat zijn marktjes en drukte. Rond 13.00 uur krijgen we de gelegenheid om iets te eten bij een tankstation, wij pakken bij Steers, soort Mc Donals, een hamburger, niet veel bijzonders. Na een half uurtje rijden we weer verder, onderweg komen we langs het huis waar Nelson Mandela als laatste heeft gewoond.
Rond 17.00 uur komen we dan eindelijk aan bij Wild Coast, we overnachten hier twee nachten in Trennerys hotel/lodge. We brengen snel de koffers naar de kamer, en gaan dan met de meeste van de groep nog een strand wandeling maken. Het is inderdaad een wilde grillige zee. Na een uurtje op het strand keren we terug naar het hotel waar we een drankje nemen op het terras, om half acht gaan we eten, geen buffet, maar de keuze uit twee voor-, hoofd- en nagerechten hebben, en het klinkt heel saai, maar ook hier was het eten ook weer heel lekker. De hele reis is gewoon geweldig, we zien ontzettend veel, en maken heel veel mee, het eten is heel lekker overal, echt een super reis.

Groetjes Hein en Monique