Dag 12 Drakensbergen

26 september 2015 - Seagulls, Zuid-Afrika

Vandaag om 7.30 uur ontbijten, en om 8 uur brengt Herman ons met de bus naar het verzamelpunt, waar we met de 4x4 WD Jeeps vertrekken om 9 uur. We gaan de Sani Pass berijden. Met 3 jeeps rijden we eerst door het dorp en gaan dan van de verharde weg over op een zandpad, na 8 km hobbelen zijn we bij de grens van Zuid Afrika, na het stempelen van het paspoort gaan we weer verder. Het zandpad veranderd in een zeer zware bergweg met keien,en de chauffeurs moeten overschakelen in 4x4 WD. We rijden zo 8 km door niemandsland. In de laatste 8 km stijgen we 1000 m, we zitten dan op een hoogte van 2873. Dan komen we bij de grens van Lesotho, daar worden de paspoorten weer afgestempeld. We gaan in een hut bij de lokale mensen kijken. We lunchen bij de hoogste Pub van Afrika. Dan beginnen we weer aan de terugweg. We komen weer om 16.45 uur aan in het hotel, We gaan ons lekker douchen { geen overbodige luxe }. Rond 18.00 uur gaan we naar de bar voor een drankje, en dan weer lekker genieten van het heerlijke buffetje, en dan weer lekker slapen.

Groetjes Hein en Monique
Van reisblog naar fotoboek