26 September Dag 5 Rincón de la Vieja

28 september 2014 - Sámara, Costa Rica

Buenas Dias

Weer vroeg wakker en al voor het ontbijt zelf een wandeling gemaaakt. In een boom bij een open vlakte ondeken we eerst een toecan, we blijven ff staan kijken en ontdekken nog meerdere mooie vogels, en als we nog beter opletten ontdekken we eerst 1 wasbeertje maar het worden er steeds meer. Prachtig wat je allemaal in 1 boom ziet als je ff de tijd neemt. dan wordt het tijd vor ons ontbijt waar we om 7 uur worden verwacht. Na het ontbijt splits de groep zich op, een paar mensen gaan paardrijden, een paar mensen maakt de korte wandeling en de rest , de meeste mensen, maken een lange trail van 4 uur. Maar iedereen eindigt bij de natuurlijke spa. Wij gaan et de lange waneling mee. Het eerste uur is behoorlijk zwaar, voornamelijk berg op in de gloeiende zon op toch wel een hoog tempo, iedereen heeft het toch wel zwaar. later lopen we meer in het bos en afwisselend omhoog en omlaag, pittig maar wel lekker na een paar dag niets doen. we lopen door een prachtige natuur en komen langs 3 watervallen waar we ff bij stoppen om foto's te maken, bij de tweede kun je als je wilt van af glijden. Het laatste half uur lopen we iets rustiger en proberen we nog iets te spotten. we zien eerst een vogel, de Moth Moth en daarna nog een miereneter. we eindigen bij de natuurlijke spa. Eerst een koude douche dan de stoomkamer in, deze is gebouwd op een stuk opborrelend vulkanische grond, waardoor de warmte inde ruimte wordt gehouden en zo een stoomcabine ont staat. Dan insmeren met vulkanische modder, later drogen en dan weer koud afdouchen. Daarna ga je in de warme baden je begint in het heetste, en eindigt in het koudste {nog warm}. Ondertussen hebben we een tropische onweers bui, die zal zoeen 4 uur duren. Onze lunch benutten we ook bij de spa. Om twee uur gaan we weer terug naar boven met tractor. De jongeren in de groep gaan van de wildwaterglijbaan door het bos omlaag. De rest gaat lekker naar zijn huisje. Na de regen trekt gelukkig ook de bewolking weer wat op want vanaf de sunset bar heb je een prachtig uitzicht en kun een prachtige zonondergang zien in de Pacific. We zijn om half 6 bij de sunset bar om de zonsondergang te zien en om 6 uur is het al donker, het gaat dus snel. We drinken nog gezellig een cocktail en gaan om 7 uur dineren.
Het is ongelooflijk dat dit alles op 1 landgoed wordt ondernomen, het is echt onwijs groot. En morgenochtend om 6 uur,voor het ontbijt, gaan we nog een wandeling van een kliein uurtje over hangbruggen maken op het landgoed, maar daarover morgen meer.

Buenas Noches