10 Oktober Dag 19 Bocas del Torro - San Jose (Costa Rica)

13 oktober 2014 - San José, Costa Rica

Hola

Vandaag vroeg ontbijt, want we worden al om 7.15 uur met de watertaxi opgehaald om aan de terugreis naar Costa Rica te beginnen.Eerst naar Colon van daaruit met de boot, in een half uur, naar het vaste land. Van daaruit worden we met een busje in drie kwartier naar de grensovergang gebracht. Eerst naar het loket voor een stempel in het paspoort dat we Panama uitgaan. Dan een stuk verder in een hokje betalen, 3 dollar. En dan weer over de beruchte brug met onze koffers. In Costa Rica moeten we weer een formaliertje invullen en dan in de rij wachten tot we aan de buurt zijn, voor een stempel in het paspoort, entree. Ondertussen heeft de Panameese reisleidster, die met ons mee is gereisd, buskaartjes geregeld voor de local bus naar San Jose. Na anderhalf uur zijn de grensformaliteiten achter de rug, de horloges gaan weer een uur terug naar Costa Rica tijd. Om 10 uur vertrekt de bus naar San Jose, de reis zal 6 uur gaan duren, we nemen afscheid van de reisleidster en dan de bus maar in. Na een dikke twee uur wordt er kort gestopt om naar het toilet te gaan en snel iets te eten of iets te kopen. Als Mieke en Marin instappen missen ze een rugzak en de camera die ze onder de stoel in de bus hadden gelaten. Er wordt nog eens gezocht maar het is toch gestolen, achteraf vermoedelijk door de 2 heren die niet verder met de bus zijn gereisd. Om 4 uur komen we aan op het busstation van San Jose. Mieke en Marin blijven hier wachten op de politie om aangifte te doen. Wij nemen een taxi naar het hotel, zetten de koffers op de kamer en gaan nog snel op zoek naar een souvenier voor op de kast. Later in het hotel zijn Mieke en Marin terug van het politie bureau en Martijn en Jaqueline zijn er ook aangekomen van Cahuita. s'Avonds eten we met zijn allen in het restaurant tegenover het hotel en gaan daarna meteen een paar uurtjes slapen. Midden in de nacht gaat onze reis naar huis verder.

Bye bye